Om uppdraget
Konsult på Nordnet i 4 år. Skapade främst anpassade lösningar för att automatisera olika interna processer:
- Nykund
- KYC
- Credit
- Kundservice
- Tele marketing
Var en dela av “automatiserings teamet” innehållande 6 utvecklare, två affärskonsulter/projektledare samt projektägare. Var tech-lead och ansvarig för en del av utvecklings teamet.
Höll i work shops för att UX initiativ för att förbättra Nordnets kundtjänst hantering. Samlade underlag från verksamheten i i Norden: Stockholm, Oslo, Köpenhamn, Helsingfors.
Tekniker och verktyg
Figma
Figma för att skapa prototyper.
C#
DotNet (C#) som back-end språk.
Nuxt (vue + vuetify)
Nuxt som front-end ramverk med vue som front-end språk. Vuetify som css ramverk.
Azure
Azure som molntjänst för host av backend. Docker containers används för hantering och utveckling. Azure Service Bus som message broker för hantering av köer.
DevOps
Azure DevOps för CI/CD.
Gå till kundens hemsida
Nordnet